.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وقوع ۲۹ فقره آتش سوزی پاییزی در جنگل های مازندران
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی مازندران- ساری گفت: در فصل پاییز ۲۹ فقره حریق در عرصه ها رخ داد و ۴۱ هکتار از عرصه های جنگلی دچار آتش سوزی شد.

به گزارش شمال نیوز، سرهنگ مجید ذکریایی با بیان اینکه دلیل ۹۸ درصد از آتش سوزی‌های عرصه‌های طبیعی علل انسانی است، افزود: بی توجهی گردشگران و دامداران و طبیعت گردان علل بیشتر آتش سوزی‌های جنگلی است.

وی با اشاره به وجود لاشبرگ ها در عرصه‌های طبیعی، کاهش بارندگی در بروز آتش سوزی‌ها مؤثر دانست و گفت: طی سه ماه پاییز امسال ۲۹ فقره آتش سوزی در عرصه‌های تحت پوشش رخ داد و ۴۱ هکتار از عرصه‌ها دچار آسیب و آتش سوزی شد.

وی با بیان اینکه اوج آتش سوزی‌های پاییزی طی یک هفته گذشته تاکنون بوده است، افزود: طی این مدت ۱۴ فقره آتش سوزی در عرصه‌های شهرستان‌های مختلف از گلوگاه تا آمل رخ داده است.

سرهنگ ذکریایی با اظهار اینکه بیشتر آتش سوزی‌ها در گلوگاه و بهشهر رخ داده است، افزود: در منطقه چتل گلوگاه که صخره‌ای و کوهستانی است و در شیب ۸۰ درجه همکاران منابع طبیعی، نیروهای بسیجی و روستاییان اقدام به اطفای حریق کردند.

وی به تلاش و ایثارگری نیروهای منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش دما، نیمی از همکاران در حالت آماده باش قرار دارند و از مردم و گردشگران تقاضا داریم تا در صیانت از منابع طبیعی مازندران یاری کنند.

سرهنگ ذکریایی از نیروهای طبیعی به عنوان پرستاران طبیعت یاد کرد و گفت: این پرستاران و محافظان طبیعت نیازمند استراحت هستند و باید فضای زیست محیطی را حفظ کنیم./مهر

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.